Espoon Golfseura, Gumböle Golf Oy ja Gumböle Golf Ry ovat yhdistyneet yhteisen Espoo Golfin brändin alle. Projekti on Suomi Golfissa hyvin ainutlaatuinen, sen yhdistäessä kahden erilaisen seuran, kentän, historian ja kulttuurin uudeksi asiakkaitaan entistä paremmin palvelevaksi kokonaisuudeksi.
‘’Yhdistymisen tausta juontaa juurensa historiaan, sillä ensimmäisen kerran toiminnan laajentamista mietittiin jo 90-luvun alussa. Tästä laajennusprojektista sai lopulta alkunsa Gumböle Golf. 2010-luvulle siirryttäessä kiristynyt kilpailu vaikeutti molempien seurojen toimintaa ja kannattavuutta. Ratkaisuksi tähän lähdettiin yhdessä hakemaan ratkaisuja liiketoiminnan tehostamiseksi ja sitä kautta kustannusäästöjen saavuttamiseksi sekä ennen kaikkea palveluiden ja toiminnan kehittämiseksi. Tärkeimpänä ajatuksena taustalla oli, että halusimme parantaa palveluita kaikille pelaajillemme, ensisijaisesti tietenkin osakkaillemme ja varsinaisille jäsenillemme’’, pohjustavat Espoon Golfseuran entinen pitkäaikainen hallituksen puheenjohtaja Kimmo Karvinen sekä Gumböle Golfin hallituksen puheenjohtaja Håkan Blomberg.
Nyt tehdyn strategisen brändiuudistuksen myötä oli kuitenkin aika ottaa askel pidemmälle ja Espoon Golfseuran ja Gumböle Golfin aidosti yhdistää voimansa.
Espoo Golfin kumppanina läpi projektin toimi suomalainen luova golftoimisto 2Up Golf Agency. ‘’Tahtotilana taustalla oli halu konkreettisesti selkeyttää ja yhtenäistää toimintaa. Halusimme luoda uusia toimintatapoja ja tehdä asioita järkevämmin’’, avaa Espoo Golfin toimitus-/toiminnanjohtaja Andrea Nyman.
Alusta asti oli selvää, että uudistusprojektiin haluttiin sitouttaa vahvasti myös kaikki jäsenet, sillä jäsenet muodostavat Espoo Golfin perustan. Siksi prosessi käynnistettiin jäsenkyselyllä, jonka jälkeen syvennyttiin strategiakartoitukseen ja Espoo Golfin tulevaisuuden vision kirkastamiseen.
Strategiatyön myötä Espoo Golfin tapa toimia kirkastui.
’Halusimme helpottaa myös pelaajiemme arkea ja hyvänä esimerkkinä tästä toimii se, että nyt kolmien eri kotisivujen sijasta meiltä löytyykin yhdet kotisivut, yksi ajanvarausjärjestelmä ja yksi yhteinen toiminnanohjausjärjestelmä’’, kertoo Nyman.
Tulevaisuudessa Espoo Golf pyrkii rohkeasti uudistamaan tapaa, jolla golfyhteisöä kehitetään, mahdollistaen myös pelaajille joustavampia ja nykyaikaisempia mahdollisuuksia olla mukana toiminnan kehittämisessä. ‘
’Haluamme esimerkiksi tarjota jokaiselle pelaajalle mahdollisuuden kehittää omannäköisen tapahtuman, oman intohimon pohjalta. Tärkeää on, että Espoo Golf ja sen toiminta ovat aidosti meidän pelaajiemme näköistä’’, korostaa Nyman.
‘’Kulmakivenä oli saada rakennettua Espoo Golfin brändi aidoksi, molempien seurojen historiasta parhaita paloja ammentavaksi, raikkaaksi, pääkohderyhmille resonoivaksi, omilla kilpailuvalteillaan ja persoonallaan erottuvaksi kokonaisuudeksi’’, kertoo 2Up Golf Agencyn projektijohtaja ja toimitusjohtaja Taija Viklund.
‘’Haluamme tehdä asiat vähän eri tavalla kuin muut, Espoo Golfin tavalla. Lisäksi haluamme rohkeasti ottaa roolin, että me olemme Espoo Golf – espoolaisille. Kenttä, jonka seudulle muuttavat tietävät ja yhteisö, johon he haluavat kuulua’’, täydentää Nyman.
”Näin syntyi uudistunut Espoo Golf – monipuolinen, rohkea, eteenpäin katsova, asiakaslähtöinen yhteisö. Kahden itsenäisen, juuriltaan ja sydämeltään espoolaisen golfkentän liitos ja espoolaisen golfin uusi luku – golfarien naapurissa, golfarjen sydämessä. Näemme tulevaisuuden, jossa kaksi on yhtä kuin yksi, sanojen kaikissa merkityksissä.”
Lähde: Espoo Golf tiedote
Kotisivut: www.espoogolf.fi
Facebook: www.facebook.com/espoogolf
Instagram: @espoogolf