Nordcenter tähyää huipulle Fream-kentän brändiuudistuksella ja rohkeammalla profiloitumisella 

Nordcenterin kentät arvostettiin Suomen toiseksi (Fream) ja viidenneksi (Benz) parhaiksi, sekä ravintola jo toistamiseen Suomen parhaaksi helmikuussa julkaistussa kenttärankingissa. Tähän ei Nordcenterissä kuitenkaan tyydytä, vaan tähtäin on korkeammalle.

Vuonna 1988 perustetun 36-reikäisen raaseporilaisen golfkeskuksen valttina on pitkään ollut kaksi toisistaan erottuvaa huippukenttää Åminneforsin merellisessä miljöössä, ja haasteena toisaalta kenttien sijainti noin tunnin päässä pääkaupunkiseudulta.

Siksi Nordcenterissä päätettiin kesällä 2021 profiloitua selkeämmin Suomen golfkartalla brändäämällä kentistä tunnetumpi Fream erottuvammin, ja panostamalla asiakaskokemukseen tarjoamalla uudenlaisia houkuttelevia konsepteja ja pelipaketteja.

Rima asetettu korkealle

Toimitusjohtaja Antti Ahdin mukaan Nordcenterillä riittää vielä kosolti petrattavaa monilla osa-alueilla. Nordcenterin yhdeksi tavoitteeksi Ahti paljastaa, että Fream olisi golfareiden mielestä Suomen paras kenttä – niin pelillisesti kuin kokonaiskokemuksena. Tällä haavaa Nordcenter on jo Suomen paras 36-reiän golfkeskus kenttärankingin mukaan.

“Freamin brändääminen lähti siitä, että meillä jakautui pelaaminen selkeästi niin, että Benz on leppoisuutensa ansiosta jäsenistön suosima kenttä, ja kilpa-areenanakin tunnettu Fream enemmän vieraisiin vetoava kenttä merinäköaloineen ja pelillisine haasteineen. Siksi halusimme panostaa vahvemmin koko Nordcenterin markkinointiin ja tuoda Freamiä enemmän esille brändäämällä sen meidän kruununjalokiveksi, joka vieraspelaajien pitää vähintään kerran kaudessa käydä haastamassa“, kommentoi toimitusjohtaja Ahti.

Antti Ahti paljastaa, että vertailukohtaa brändäykseen haettiin aina Atlantin toiselta puolelta asti, missä monesti isojen golfkeskuksien brändin ydin ja markkinointiviestintä on painotettu kentistä tunnetuimman ja haastavimman kilpakentän ympärille, kuten esimerkiksi New Yorkissa major-turnauksien areenana toimineen Bethpage Blackin tai North Carolinan Pinehurst No. 2:n  tapauksessa. Nordcenterin kumppanina projektissa toimi luova golftoimisto 2Up Golf Agency

“Nordcenterin Freamin brändäyksessä halusimme keskittyä kentän parhaiden puolien eli näyttävyyden ja haastavuuden sekä historiallisen ja uniikin miljöön alleviivaamiseen. Sen sijaan, että kutsuttaisiin itseä championship -tason kentäksi, kuten monet muut tai vain kehuttaisiin itseä, niin jatkossa Freamin markkinoinnissa painopiste on haastaa pelaajia selättämään Freamin heittämä haaste ja näin kokemaan joka vuosi ikimuistoisia golfpäiviä Åminneforsin ja Fiskarsin kulttuurihistoriallisella aarrealueella. Unohtumaton golfpäivä koostuu nimittäin usein muustakin kuin pelkästä golfista“, kertoo 2Up Golf Agencyn luova johtaja Jami Uuttu. 

 2Up Golf Agency, Robert Lindström
Fream. Kuva: 2Up Golf Agency, Robert Lindström

Vesi kielellä kauden kimppuun

Golfkeskuksen tulevaisuuteen oleellisesti vaikuttavat projektit ottavat usein aikaa. Toimitusjohtaja Ahti on tyytyväinen, että Freamin kenttäbrändäyksen projekti tehtiin ajan kanssa alkaen kesällä 2021 hyödyntäen kesää esimerkiksi brändivalokuvauksiin ja lanseeraamalla uusi brändäys uuden kauden kynnyksellä keväällä 2022. 

“Nordcenterin markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden suunta on nyt hyvin selkeä. Fream tulee olemaan lippulaivamme vieraiden houkutteluun ja myös panostuksemme vapaa-ajan asumisen lisäämiseen jatkuvat, tontit käyvät kaupaksi ja resorttimme vahvistuu pala palalta“, Ahti vakuuttaa.

“Toivotamme lämpimästi tervetulleeksi kaikki laadukkaita golfkokemuksia arvostavat golfarit ottamaan mittaa Freamistä ja viettämään kokonaisvaltaista golfpäivää Nordcenteriin“, Ahti päättää. 

Antti Ahti. Kuva: Mikko Kempas

Teksti: Henri Karttunen Kuvat:  2Up Golf Agency, Robert Lindström, Mikko Kempas

Edellinen
Seuraava

Kommentit

kommenttia

Comments are closed.