Golf Sky avaa Ruotsin suurimman golftavaratalon 

Suomen suurin golfvälineketju avaa toukokuussa 3 000 neliön elämyskeskuksen Tukholmaan.

Golf Sky avaa toukokuussa ensimmäisen myymälänsä Ruotsiin. Uusi liike sijaitsee Kungens Kurvan ostosalueella Tukholmassa. Siitä tulee Ruotsin suurin ja yksi Euroopan suurimpia golfiin erikoistuneita tavarataloja.

Golf Skyn Ruotsin maajohtaja Tuomas Mäki sanoo, että Ruotsi on Ison-Britannian rinnalla Euroopan tärkein markkina-alue golfissa. Maassa asuu yli puoli miljoonaa golfaria. Mäen mukaan harrastajat ovat laatutietoisia ja maan välinemarkkinoilla on kova kilpailu.

”Lähdemme haastamaan nykyisiä toimijoita yrityksemme DNA:n mukaisella nöyrän terveellä ja vahvalla itsetunnolla. Olemme valmiita työskentelemään lujasti pystyäksemme tarjoamaan parasta palvelua, suurimman valikoiman ja fiksuimmat hinnat”, Mäki kertoo.

Mäellä on vankka, lähes 20 vuoden kokemus golfalalta. Aiemmin Mäki on toiminut muun muassa Nike Golfin Pohjoismaiden johtajana sekä alan ulkopuolella esimerkiksi Fiskars Oyj:n Ruotsin myyntijohtajana. Tukholmassa hän on asunut vuodesta 2008 lähtien.

Tukholman myymälään on monistettu parhaita puolia Golf Skyn Tampereen liikkeestä, josta löytyy paitsi kattava valikoima golfvälineitä myös viihtyisä kahvila- ja loungealue lukuisine Trackman -simulaattoreineen.

“Myymälä toimii eräänlaisena golfyhteisön keskuksena, jossa on laajasti tilaa elämyksille, tapahtumille ja eri toiminnoille vuodenajasta riippuen. Tästä tulee laadukas tavaratalo, jossa asiakkaat ovat keskiössä”, Mäki näkee.

”Konseptimme perustuu elämyspohjaiseen myyntiin ja ja toimimme läheisessä yhteistyössä tavarantoimittajiemme kanssa. Maailman johtavat brändit ja viihtyisyys ovat tärkeä osa vuorovaikutusta asiakkaidemme kanssa”, Mäki kertoo.

Golf Sky on Suomen suurin golfketju, johon kuuluvat tavaratalot Espoossa, Vantaalla, Tampereella ja Turussa, useita pro shopeja sekä kansainvälinen verkkokauppa. 

“Meillä golfaajan tarpeet ovat keskiössä. Nykymaailmassa kuluttajan on saatava valita milloin, missä ja miten ostoksensa tekee. Kuluttajakäyttäytymisessä on menossa erittäin mielenkiintoinen muutos. Haluamme vastata asiakkaiden tarpeisiin tarjoamalla mahdollisuuden kuluttaa ja harrastaa golfia uudella tavalla ympäri vuoden kaikissa kanavissa”, Mäki painottaa. 

Teksti: Jussi Miettinen, GoGolf 

www.golfsky.fi

Kuvassa: Golf Skyn Ruotsin toimintojen johtaja Tuomas Mäki. Kuva: Markus Sommers